Rabu, 4 Mei 2011

Baju yang kotor senang di cuci, tapi..hati yang suci sukar di cari :)

Jadi....pakailah sabun basuh TOP ! HAHA..
eh...hye koranggggg!

akibat semamlam mak terbaca status aku kat fb yang berbunyi, 'aku  memang suka di tinggal sorang2 kat rumah.. memang cuti untuk sorang2 je', jadi..tadi pagi mak ajak pergi pasar beli lauk!*pasar je pun..


mula2 sekali pergi bayar bil Astro yang tiap bulan harus di bayar tu..*macam2 ade... ingat nak beli stem hasil,
tapi dah habis pulak..hurmmm..daripada tahun lepas asyik habis je....


then, tempat seterusnya pergi pasar ikan lah! mak tanya nak beli apa..memang ni lah aktiviti mak, mesti akan tanya anak2 dia dulu..dia kata emak pening dah nak beli apa..kalau beli tak ikut citerasa tak di makan.. puiihh..sebijik aku kena perli.. aku mintak mak kerang! ye..boleh masak sambal.. yummyyyy~




masa mak beli tu, aku pergi masuk pasaraya yang berdekatan nak beli susu dutch lady perisa stoberi.. ye..memang harus kemudian menjadi wajib untuk aku beli..sedap ooooo~ untuk mengelakkan keboringan di rumah, beli lah Majalah Dara..dapat lah tahu serba sedikit fesyen muslimah yang terkini.. dapat banyak tips dan tutorial untuk membelit shawl di kepala aku..


masa tengah syok minum susu dutch lady perisa stoberi tersebut, tiba2 mak tunjukkan isyarat.. aku langsung tak paham apa yang mak nak sampaikan, sehingga lah, mak sampai depan aku.. rupa-rupanya apa yang mak tunjukkan kat aku tadi tu..kucing! mak masukkan dalam plastik! ya Allah..comel sangat kucing tu.. aku tanya mak, 'nak buat apa dengan kucing ni?' mak jawab yang dia kesian tengok kucing ni.. mak nak amik! weeehuuuuu~ dapat ahli keluarga baru.. seriously kucing tu comel sangat.. mata dia warna biru.. sapa lah yang sanggu buang kucing sekecik tu.. tauke ikan tu pun cakap, 'kakak angkat lah ini kucing, saya manyak kesian maa'.. uhhhh~ pandai pulak kesian..


kotor sangat masa mak bawak balik tu..masa bawak naik moto, ishhh~ bising betul..asyik mengiau je.. yelah..dia tak biasa kan..sapa lah yang sanggup buang kucing secomel tu.. balik rumah je..terus aku mandikan dengan menggunakan sabun mandi yang mak beli kat Econsave.. HAHA..


masa mandikan, tahu pulak diam.. dia tak bising atau mencakar macam kucing2 lain.. diam je, macam rasa seronok.. mak cakap mungkin dia dah terbiasa kena air, mungkin selalu kena hujan.. ouhh..ciannya kamu...
di sebab kan ekor dia pendek, aku bagi nama dia KETOT.. HAHA.. jom tengok sikit muka KETOT..




ni lah dak KETOT*sebelum mandi




dia sampai je rumah terus di sambut mesra oleh kucing yang lain :)

ni KETOT lepas dia mandi :)

now, ketot tengah sedap2 tido.. mungkin lebih selesa sebab tu asyik tido je.. yelah..kat pasar tu kan sentiasa basah dan berbau busuk.. ngeee~

okey, korang, kesian tau kucing2 yang di buang ni.. sayangilah diorang..sebab dia jugak binatang kesayangan Rasulullah.. pernah dengar cerita tak,pasal sahabat Rasulullah, Abu Hurairah, dia mendapat gelaran Hurairah sebab dia sayang sangat kat kucing.. masa dia sembahnyang pun, kat lengan baju dia ada kucing..hurmm..susah sangat nak jumpa orang mcam ni sekarang..kucing malah di sepak di terajang.. seriously aku benci kepada manusia yang tak suka kucing..

renung2 kan dan selamat beramal :)

5 ulasan:

nabila faryzza berkata...

alaahai, comel je tgk kucing tu. dah macam satu family je kucing kucing tu. ntah! ntah! family betul dia kot.

cik bahulu oren berkata...

klo jg elok2 nnt mesti ketot lg comel ;)

ladyzamea berkata...

wah sangat berhati mulia emak awak...

akak pun nak pergi pasar jugaklah..
mn th boleh jumpa kucing yg lg comey dr ketot..huhu

Arol Mubin berkata...

Hai! Arol pencinta kucing, meow. :) Cutenya dak Ketot, muka seposen jek. Hehe. Nape tak bagi nama "Kontot"? ;D

ieja faiq berkata...

haha . aq bkn tak suka kucing tw . aq takut jew . tp tak prnah sepak terajang kucing :P HAHA .. kw tak bnci aq kn ? lalalala :D

 
©Copyright by Alia Rahmat since 5 Nov 2010