Khamis, 5 Mei 2011

Dak Jerry Dak ketot. .pagi bersama mereka :)

hye ! good night all..

there are nothing kinda of important entry, just wanna share the happiness of looking my pets..
*perghh..terabur grammar aku!

pagi tadi, lepas bangun subuh tadi, ingat nak sambung tido..tapi terbantut dengan suara dak ketot*slang pun ikot ieja.. nyaring betul suara dia dok mengiau.. aku turun bawah, then pergi amik dia naik bilik.. ingat kan nak apa, rupanya cuma nak main2 je.. cisss~ kurang asam punya kucing.. terpaksa lah melayan kejap kerenah dak ketot ni.. kalau tak layan, makin menjadi pulak bisingnya tu..

lepas tu, aku, dengan  muka kerang busuknya, letak dia kat bawah, suruh dia main sendiri.. after aku breakfast, biasalh, buat kerja rumah sikit2..ye dak? rajin betul aku.. hakikatnya aku pemalas! HAHA.. aku pergi lipat kain, kalau bukan aku yang lipat jangan harap ada yang lipat..makin bertimbun macam gunung Everest lah longgokan kain tu kan.. selagi mulut aku tak menjerit, membebel, memang tak ada yang lipat.. ekhh..terlajak pulak.. back to the story..

masa aku tengah lipat kain2 tu, dak ketot datang kat aku.. dia ajak aku main lagi.. ishh! naik rimas dah ni.. habis dia panjat2 badan aku, main gigit tangan, jari semua...dia tak tahu ke tuan dia tengah lipat baju.. dengan geramnya..aku marah dia... HAHA.. kelakar tw, marah kucing.. entah kenapa, dak ketot macam paham, terus dia diam.. duduk je depan aku..sambil muka dia tunduk tak nak tengok muka aku.. aku membebel kat dia.. biar dia tahu aku tengah lipat kain.. bila aku diam, dia mula lagi.. dok gigit sana, gigit sini.. ishhhh! mula membebel lagi lah.. aku ngadu kat mak, mak cuma cakap, 'padan muka'.. hurmm..

aku tahu, dak ketot tak de kawan nak main, kucing aku yang lain, pemalas ! tido je tahunya.. now, rasa nak amik lagi sekor kucing kat pasar ikan tu, bawak balik, jadi kawan dak ketot..  mesti dia diam kan.. tak habis dengan dak ketot, dak jerry pulak buat hal.. boleh dia terlompat sana, terlompat sini kat dalam kandang dia.. rupanya, dia lapar nak makan.. kebetulan, makanan dia yang berupa 'KFC' tu dah habis, so..ak keluarkan dia dari kandang, and biar dia ratah rumput kat rumah aku tu..

aku pulak, dengan bengongnya yang konon-kononnya nak mengeratkan tali silaturrahim antara dak ketot dengan dak jerry, aku dekatkan diorang.. kelakar seyh bila dak ketot dekat dengan dak jerry.. yang dak jerry buat bodoh je.. tapi diorang comel bila bersama.. lets check it out aktiviti mereka..

dak ketot

dak jerry

Them ! sweet kan?

bila tak di layan.. HAHA

specialnya dak ketot ni, dia tak macam kucing2 lain.. aku pun tak tahu nak cakap macam mana.. senang nak bagi arahan kat dia.. biasanya kucing lain amik masa untuk kenal nama dan ikut arahan, tapi alhamdulillah dak ketot tak macam tu.. panggil je nama dia, kompom dia datang, walaupun tengah tido.. cara dia tido pun pelik.. dia boleh terus terlentok macam tak ada nyawa.. tapi comel !

tapi satu je lah yang aku tak tahan.. MULUT dia.. kalau manusia ada Joyah kepoh, aku ada Ketot kepoh ! seriously tak tahan dengar dia dok melalak satu hari.. dia tak penat ke mengiau je.. apesal kucing aku yang lain nak kuarkan suara pun susah! dia ni kucing spesis apa? dah lah ekor kontot! pendek pulak tu !

ngeh2.. apa pun..aku sayang dia ! tak ada sapa yang boleh amik dia, walau ada yang mintak.. aku TTS kunk!

8 ulasan:

AwieKashi berkata...

nak rabit tu buleh?

kAmi dAn mEreKa berkata...

kucing tu kecik lagi kan,
ntah2 dia mengiau sebab cari mak dia kot,
nak susu, hehe ;)

aza berkata...

oloo..comelnya...

AliaJustea berkata...

awie : tak boleh ! no no no !

AliaJustea berkata...

kami dan mereka : mingkin lah kot.. kurang kasih syg tu..

AliaJustea berkata...

aza : comel kan.. mcm tuan dia jugak.. ngeh3..

cik bahulu oren berkata...

comelnye pic ketot dgn jerry..

Cheritera Chenta berkata...

alololo..chumelnye ketot dgn jerry tu...

nk jerry leh tak?hikhik

 
©Copyright by Alia Rahmat since 5 Nov 2010