Jumaat, 7 Oktober 2011

Tip menjadi sahabat yang baik



alia just nak share apa yang alia baca dari DARA.COM ni.. hope dapat membantu korang oke.. dan diri alia sendiri..

#memulakan memberi salam apabila bertemu
erkk..belum praktiskan sangat lah, kadang-kadang ada..tapi selalu alia senyum lah kalau berjumpa


#menumpukan perhatian pada ketika sahabat sedang berbicara dan jangan mencelah
yang ni kalau bab mengumpat memang fokus gila lah.. fokus jugak kan? HAHA


#menyembunyikan segala rahsia sahabat
memang sembunyikan lah, tapi kalau ianya perlu di selesaikan macam tertubuhnya peah kepoh tak apa kot..hik3


#memanggil nama sahabat dengan panggilan yang disukai
hurm..alia panggil kawan2 alia dengan nama orang yang diorang suka, macam SEPET, SAM, AIK , sooo..kira diorang suka lah kan?


#menyampaikan pujian orang terhadap sahabat
macam tak pernah je, sebab orang selalu puji alia.. HAHA


#memberi pertolongan kepada sahabat tanpa menunggu dia meminta
kadang-kadang nak tolong tapi dia tak nak, privacy katanya.. soooo?


apa pun, kalau dah berkawan mestilah ikhlas, dan semestinya kita nak hubungan tuh berkekalan samapi ke cucu cicit dan sanggup pula berbesan. HAHA..

i LOVE u FRIENDS :)


*malam ni tido dengan dila lagi, sekatil pula..sweet tak kitorang? heee~

1 ulasan:

ieja faiq berkata...

i love you too . peah kepoh ? HAHAHA

 
©Copyright by Alia Rahmat since 5 Nov 2010